2011. január 1., szombat

15. CAPRI HOLLYWOOD the international film festival 26.12.2010.-02.01.2011.

Capri Piazza Umberto
   28.12.2010. - 30. 12. 2010.
...programokkal süritett capuccino Caprin...
Nagy mínuszok voltak Budapesten, a  Wizair  járata félórai késéssel landolt  Nápoly repülőterén. Gyönyörű napsütésben léptem ki a  kijárat ajtaján +20 fok eltéréssel. Boldog, várakozó érzés töltött el.  Egyszerű a közlekedés,  az ALIBUS városba menő járata szinte azonnal indult.  Röpke  25 perc alatt   Nápoly központjában,
Operánál már szálltam is le. 
Kutató tekintettel kerestem a novemberi itteni vakációmkor megismert és azóta izgalmas kalandá változó  kapcsolatomat. Egy villanás volt az akkori találkozásunk. Az eltelt 38 nap megváltoztatta az életem. Milyen furcsa is az emberi sors, a boldogság hormon csodákra képes.  Az életem polcán az alsó sorba lerakott magánéletem egyik pillanatról a másikra a legfelső polcra került. Megint élveztem a "MOST"  minden másodpercét. Összeakadt a tekintetünk... első villanásra idegennek tűnt,  ő is ezt érezte...láttam a szemében... leszálltam a buszról... átöleltük egymást... valahogy nem éreztem semmi extra nagy dolgot..., vagy inkább úgy mondanám, hogy különös érzés lett rajtam úrrá... kicsit vagy talán nagyon izgatott voltam és zavart... Nem is értem mitől, hiszen azért utaztam el idáig, hogy azzal találkozzam, aki kiváltotta belőlem a szerelem érzést. Na, és most ez hol van...? Elhessegettem ezeket a gondolatokat. Hál Istennek ez csak egy  pillanat volt. Az élet szintén annyi, nem több. Meg kellene tanulni abban úgy élni, hogy az ember élvezze a legjobbakat és töröljön minden mást.  
Capri Piazza Umberto 
Capri Piazza Umberto
photo: BIPHOTO
Megint előjött a 'dézsávü', amit már  előző találkozásunkkor is éreztem. Ez meghatározója volt, a pillanatok alatt elszállt pár napnak, amit együtt töltöttünk 15. Capri Hollywood the national film festival keretén belül. 
Filmes stábja Caprin dolgozott és annak irányítása nem kis feladat volt. Azért, hogy minden rendben legyen résen kellett lennie nap, mint nap. Találkozási pontjaink között élveztem a szép időt, Capri, AnaCapri hangulatát. 
Nagyokat sétáltam, közben lencse végre kaptam, ami megtetszett, megnéztem jó pár filmet... egyszóval extra volt minden!
Piazza Umberto  Capri egyetlen főtere. Erre az alkalomra ünnepibe öltözött. A kiépített színpadon  a  műsorok szinte szünet nélkül követték egymást. Körülötte ácsorgó emberek..., ha úgy gondolta valaki beülhetett a kávézók  teraszára és kedvenc itala mellett nézelődhetett és élvezthette a programokat. 

Valerio Massimo Manfredi

Valerio Massimo Manfredi
Valerio Massimo Manfredi

Capri Centro Congressi  volt az egyik helyszíne a filmek vetítésének. Telt házzal ment állandó jelleggel, szinte alig lehetett bejutni. A Hotel Palma előtt volt a gyülekező a vetitések előtt. Nem véletlenül a közremüködők itt szálltak meg. Valerio Massimo Manfredi olasz történész, iró, ujságiró és a fesztivál tiszteletbeli elnökével itt találkoztam először. Nem hazudtolva meg magam, ugy üdvözöltem, mint régi jó barátot. SORBON -on végzett, igy egy másodperc alatt megtaláltuk közös nyelvünket. Gratuláltam a 'The Ides of March' legujabb könyvéhez. Abban a reményben váltunk el, hogy hamarosan találkozunk Budapesten.
Peppe Servillo





Kiemelném az egyik kedvenc filmemet az INTO PARADISO  di 
Peppe Servillo főszereplésével. Nápolyi élet régi hangulatát, kikarikirozva, nagyot alakitva hozta vissza. 

Peppe Servillo
Capri
AnaCapri ott fenn...én még itt lenn :-)
Röpke két nap alatt sikerült  felsétálnom a szigeten lévő hegy tetejére, amiről persze addig mig fel nem értem, azt hittem, hogy Capri..., mint odafent  kiderült ANACAPRI kis városát találtam meg. Innen a kilátás felülmulhatatlan volt, máris megérte, hogy majdnem a szivem a számon jött ki felfelé... kemény séta volt!

Többször megálltam pihenni és 
gyönyörködni a tájba. Évekig laksz egy helyen és nem csinálsz ilyen sétákat. Én meg eljöttem ide párórára és megmásztam majdnem a legmagasabb csucsot! Hát ez vagyok én...


AnaCapri
Salvatore Federico artista AnaCapri
St Michael Villa és környéke pazar mindenben. El kezdtem fotózni csak ugy, mint általában... müterem ablakán keresztül egy festőt, akinek az ecsetéből  akvarell városrész rajzolodott ki. Behivott, beszélgettünk és mint általában ilyenkor lenni szokott el kezdett mesélni az életéről. Ujságolta, hogy St. Michael Villa koncert termében a festményeket ő festette... büszke volt rá! Sajnos idő hiány miatt nem tudtam megnézni, de legközelebb nem hagyom ki!


Puppi Avati
Igazán érdekes, lélekhez szóló film volt a  di Pupi Avati (chairman of board) UNA SCONFINATA GIOVINEZZA cimü filmje. Fel nem dolgozott gyerekkorban ért lelki hatások a felnőtt korban tragédiába torkolva...Szomoru, elgondolkoztató történet.




Hotel Palma Capri



Észre sem vettem és elröpült szinte az egész nap. Na, de most, hogy kerülök én Capri Piazza Umberto találkozási pontra, ha lehet azonnal! Az olasz emberek nagyon kedvesen utba igazitottak. Elég, ha feltartom a kezem, ha jön a helyi buszjárat... már száguldott is lefelé velem a szük szerpentinen... nem mondom, kicsit szorongtam, hogy leérünk-e épen... 

Pascal Vicedomini és Paul Huggis

www.lemaiolichecapri.it
...Séta a szük utcákon az elegáns kirakatokat nézegetve, majd végre egy nagyon kedves maioliche galériában órákig elvesztem...   IMÁDTAM! ... 


á suivre ...



Franco Calise és Massimo Zivelli

Massimo Zivelli Ischia és Franco Calise Capri
Franco Calise


Photos by : BIPHOTO

Címkék:

2 megjegyzés:

Blogger Unknown írta...

Hát ez igazán supeeeeeer!!!!Csók Klemi

2011. január 4. 12:48  
Blogger tiberiade írta...

Ciao Ilona, grazie per tutto. Sei stata molto gentile:-)

2011. január 5. 17:54  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal